blogBaner
שתפו... Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
blogBanerSmall

מצאתי את האור

כך תצלמו לבד את מוצרי העסק | טיפ של מיכל נמצוב

במהלך השנים שלי מאז הקמת הסטודיו, למדתי שאם מחכים שהכל יהיה מושלם, בסוף שום דבר יוצר לאור. שיש דברים שעסק קטן יכול להתנסות ולעשות לבד, גם אם ברור שזה לא ההתמחות שלו. זאת כמובן, עד שיש ביכולתו לקחת איש מקצוע שיעשה עבורו את הדברים בצורה המקצועית והטובה ביותר.

לפני כמה שנים, כשעלתה הגירסה הקודמת של אתר האינטרנט שלי, צילמתי את כל העבודות לבד. ניסיתי לתת לצילום מראה מקצועי כמה שניתן במסגרת זה שאני אפילו לא צלמת חובבנית. חפרתי באינטרנט וחיפשתי מדריכים. גיליתי שיש דרך לעזור לחובבנים כמוני שרוצים להגיע לדרגה אחת מעבר לשפר את איכות הצילום. להציג את העבודות שלהם בצורה מכובדת שמאפשרת לצופה להתרכז בעבודה עצמה ולא בטעויות הצילום.

ועכשיו, כשהאתר והבלוג עברו דירה ואני עוברת על התכנים של הבלוג הישן, נזכרתי כמה ההדרכה הזאת עזרה לי! כמה היא יכולה להיות שימושית לכל עסק קטן הזקוק לצילום מוצרים ואין באפשרותו כרגע להוציא את העבודה החוצה.
מוזמנים להתנסות, ספרו לי אם זה שימש אתכם!

כך תצלמו לבד את מוצרי העסק לקטלוג, אתר האינטרנט, עמוד הפייסבוק או כל מקום אחר

אני מניחה שרובכם ניסיתם בשלב כזה או אחר לצלם חלק מהדברים שלכם לבד. ואם העין שלכם מעט ביקורתית, הבנתם שיש בעיה של תאורה כשמצלמים. הכוונה היא שלפעמים רואים צל על האובייקט / שהתאורה לא מספיק חזקה ואז התמונה לא בפוקוס או חשוכה / שלא כל התמונה מוארת בצורה שווה ואם יש רקע לבן, לפעמים יש החזרה של האור על גבי התמונה. בקיצור, נראה לא מקצועי.

אז אחרי שסיימתי להתבאס ולחשוב שהלך לי תיק העבודות, החלטתי למצוא פתרון לבעיה.
המטרה שלנו היא ליצור תאורה מלאכותית ואחידה שתאיר בצורה הכי מחמיאה את המוצר שלנו ולא תהווה הפרעה בתמונה. בנוסף, על מנת לתת לתמונה תחושה מקצועית ולתת למתבונן להתרכז במוצר ללא הפרעות מסביב, נרצה שהרקע של התמונה יהיה לבן נקי וחלק, ללא צלליות.

אז יצרתי קופסאת אור קטנה. כמו שאתם רואים, הכי לא מלוטש (במקומות הנכונים).

 

תיבת-אור-לצילום4_מיכל-נמצוב

ואלה 5 השלבים המקדימים להכנת תיבת הצילום שלכם:

1. לבדוק מה גודל המוצר הכי גדול שלכם, על מנת לבחור ארגז קרטון בגודל מספק. (המוצר צריך לשבת בארגז כשמסביבו יש מספיק חלל לבן שיכנס לפריים שלכם בלי שיראו את הפינות)

2. ללכת לקרטוניה הקרובה לביתיכם ולבחור ארגז. השתדלו לבחור את זה שזרקו עליו הכי פחות הפתעות ומצבו הכי יציב. 🙂

3. קנו בד לבן- מט ולא מבריק (בד מבריק מחזיר אור בתמונה). שימו לב שהבד צריך להספיק לכם לכסות את הארגז בחלקו הפנימי לאורכו ולרוחבו, כשהוא לא מתוח. (תמיד טוב שיהיה טיפה בד ספייר לטעויות חישוב)
4. וודאו שיש לכם מהדק עם סיכות, מספריים ושתי מנורות שולחן, חצובה / משהו שתוכלו להשעין עליו את המצלמה.
5. קנו נורות זהות לשתי המנורות- מומלץ תאורת יום (לא נורה צהובה).
עכשיו כשיש לנו את כל החומרים בואו נכין את קופסאת האור שלנו!
1. נתחיל בחיתוך החלק העליון (הפתוח) וכן את אחת הפיאות של הארגז- בחרו את זאת שתתן לכם הכי הרבה שטח לצילום. שימו לב להשאיר את המסגרת שלה (כמו בתמונה למעלה), כדי שהקרטון לא ייתפרק.
2. עטפו את חלקו הפנימי של הארגז מימין לשמאל
תיבת-אור-לצילום2_מיכל-נמצוב
3. חזרו על אותה הפעולה. הפעם, מלמעלה למטה. שימו לב! על מנת לבטל את הפינות- מה שיצור לנו רקע אחיד בתמונה, כשאתם מותחים את הבד מלמעלה למטה (וגם בצדדים) עגלו את הפינות. אל תמתחו את הבד לגמרי ותנו לקו החיבור להטשטש.
תיבת-אור-לצילום3_מיכל-נמצוב
עכשיו, כל שנשאר לכם לעשות הוא לבחור פינה שנח לכם להתמקם בה, אני ממליצה לשים את הארגז על שולחן כדי שתוכלו לצלם בנוחות. בנוסף, אם אין ברשותכם חצובה תוכלו לשים על השולחן ספרים שיעזרו לכם לקבע את המצלמה. לאחר שבחרתם מיקום, מקמו את המנורות בחלקו הקדמי של הארגז משני הצדדים
תיבת-אור-לצילום4_מיכל-נמצוב
הניחו את האלמנט שתרצו לצלם באמצע ועשו נסיונות. בדקו אם התאורה חזקה מדי, אם צריך לשנות את זווית המנורות, שהאור לא חוזר על גבי המוצרים ושהתמונה יוצאת בפוקוס.
הנה דוגמא לתמונה שצילמתי בעזרת קופסאת האור הזאת:
תיבת-אור-לצילום5_מיכל-נמצוב
תוכלו לראות שבסך הכל התמונה יוצאת טוב! אין צלליות מיותרות, אין פינות והפוקוס על המוצר. גם הקונטרסט יצא טוב. ובכל זאת, היתי רוצה לשפר מעט את רווית הצבע. היום יש המון תוכנות חינמיות לתיקון תמונות. כל שעליכם לעשות הוא לשחק מעט עם הקונטרסט, לנסות להגיע לרקע לבן עם תמונה בעלת צבע חזק יותר (אלא עם חלק מהעניין הוא צבעוניות דהויה יותר).
וזאת התוצאה:
 
תיבת-אור-לצילום6_מיכל-נמצוב
ועוד המלצה קטנה ממני: שמרו את קופסאת האור שלכם, תוכלו לאחסן אותה עטופה בשקית ניילון גדולה שתשמור על הבד הלבן באמת לבן. כך בכל פעם שיצוץ מוצר חדש תהיה לכם קופסא זמינה ומוכנה!

רוצים כמה טיפים ממקצוענית אמיתית?

עדי-זלק-וינר-צלמת

הצלמת המוכשרת עדי זלק וינר רוצה לתת לכם כמה טיפים חשובים!

חמישה עקרונות חשובים בצילום_הבלוג של מיכל נמצוב
  1. תאורה: אם אין לכם תאורת סטודיו מתאימה לצילומים השתמשו בתאורה טבעית, התמקמו ליד חלון.  בידקו שאין שמש ישירה על האובייקט. על מנת להחזיר אור מהצד שני ניתן להשתמש בקאפה שתמלא את האור בצד השני של המוצר. במידה והצילום מתבצע בתאורה מלאכותית מומלץ מאוד להשתמש באור לבן DAY LIGHT. מומלץ להשתמש באוהל אור, זה נותן תאורה אחידה ומפוזרת באופן שווה על המוצר- כמו בהסבר שלמעלה.
  2. חצובה: מומלץ מאוד להשתמש בחצובה, על מנת לקבל תמונה חדה. השימוש בחצובה מאפשר לצלם במצב אידיאלי של חשיפה ISO 100 – על מנת שהצילום לא יהיה "מגורען" וגם אם החשיפה היא ארוכה יותר, החצובה מאפשרת לצילום להשאר חד. היתרון הנוסף בצילום על חצובה הוא שיש אחידות לתמונות – כל התמונות מצולמות מאותו מרחק ובאותה זוויות
  3. רקע: ניטראלי! האובייקט הוא העיקר בצילום, הרקע לא אמור למשוך תשומת לב, הוא אמור לשרת את האובייקט. רקע לבן תמיד יהיה נטראלי, אך אם הכיוון הוא ליצור אווירה, שימו לב שהרקע לא מושך יותר מידיי תשומת לב
  4. זוויות צילום: המטרה היא שניתן יהיה לקבל על המוצר כמה שיותר אינפורמציה, כך שמומלץ לצלם את המוצר מכמה שיותר זוויות. חשוב להראות פרטים קטנים, טקסטורות, אנחנו צריכים לזכור שדרך התמונה הלקוח מתרשם מהמוצר, וזאת הדרך שלנו להראות כמה שיותר.
  5. קנה מידה: דרך הצילום קשה לנו לאמוד את גודל המוצר, על מנת להראות קנה מידה, ניתן להשתמש בעזרים אשר נותנים לנו פרופורציות למוצר, כמו ידיים או כלים נלווים.

עדי מסטודיו לצילום עדי ואמנון וינר בעלת סטודיו מקצועי לצילום סטילסט ווידאו לעסקים, המתמחה בצילומי תדמית, צילומי אווירה, תיעוד ופורטרטים עסקיים, כמו גם בבימוי והפקה של סרטי תדמית, סרטי פרומו, סרטי הדרכה וסרטים מקצועיים באורך מלא.

אז קדימה לעבודה!
אשמח לראות מה צילמתם בעזרת קופסאת האור ולשמוע איך היא עזרה לכם. מוזמנים לכתוב לי כאן בתגובות.

 
שתפו... Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

השאר תגובה





חזרה למעלה