blogBaner
שתפו... Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
blogBanerSmall

עצמאות גרפית לעסק הקטן

תמונה ראשית פוסט עצמאות גרפית של מיכל נמצוב

כמי שמלווה עסקים קטנים במגוון תחומים עולה תמיד השאלה איך אני ממשיך לבד? או מה עושים כשאין יכולת להוציא את העבודות למעצב גרפי על בסיס קבוע? עושים מה שאפשר לבד.

 

נכון, זה לא כמו לעבוד עם אדם שזה המקצוע שלו אבל את זה נשמור לתקופה שיש לנו אפשרות. כרגע נפיק את המיטב לבד.

אז, בהנחה של לכם לוגו (ואם אין אדבר על זה בהמשך מה כן אפשר לעשות) דבר ראשון נוודא את הדברים הבאים:
1. הלוגו ברור.
2. הלוגו מעביר את המסר של העסק (מי אני, מה אני עושה ובאיזה אופן)
3. הלוגו משדר את ערכי המותג שלכם (חופש, צמיחה, יוקרה, אלגנטיות, שובבות...)
4. ברור וקריא גם בגודל קטן
5. מחזיק קונספט ולא "רק יפה"
6. הלוגו מייצר חוויה סביב העסק שלכם ומעביר תחושות והרגשות רלוונטיות.

עכשיו אני מזמינה אתכם להוציא ממנו 2 צבעים דומיננטים וצבע אחד נוסף. אם אין, אז צבע דומיננטי ושני צבעים שהם גוון של הצבע. (דוגמא מתוך השפה הגרפית שעיצבתי להילה גפן- לקוחה אהובה שהיא דיאטנית קלינית ודיאטנית ספורט. אמנם יש כאן יותר צבעים אבל יהיה קל יותר להדגים ככה את הצבעוניות והמינונים)

כך תעצבו לבד חומרים גרפיים לעסק | בחירת צבעים \ מיכל נמצוב
ואיך תעשו את זה בצורה שתהיה הכי מדוייקת? בעזרת colorzila. תוסף להתקנה על המחשב שיופיע לכם בחלק העליון של המסך בכל פעם שתכנסו לאינטרנט, ממש ליד שורת החיפוש.
לאחר התקנה סופר פשוטה וזריזה (גם למתקשים) תראו אייקון של טפטפת בחלקו העליון של המסך שלכם. עכשיו, אתם פשוט דוגמים עם הטפטפת את צבעי הלוגו. תוכלו לראות שמופיעים לכם מספרי הצבעים- שימרו אותם במקום נגיש - קובץ וורד למשל, כדי שלא תצטרכו בכל פעם לעשות זאת שוב.

נחליט מתוך הצבעים שדגמנו אלו צבעים יהיו הכי נוחים לעבודה: בולטים, קריאים, עובדים טוב ביחד מבחינת היררכיה (מה הכי חשוב, מה להדגיש...). שימו לב: צבעים כמו צהוב הם בעיתיים. ניתן להשתמש בו כצבע שלישי- להדגשות / כצבע שנכתוב בו אך ורק על גבי רקע כהה (שחור, כחול כהה ועוד) אם זה רלוונטי למיתוג שלכם.

אם יש לכם אפשרות, אני ממליצה לפנות למעצב שיכין לכם 2 תבניות בסיס:
1. תבנית של באנר (פורמט רוחבי שמתאים לכותרת לעמוד נחיתה, אתר ועמוד פייסבוק)
2. תבנית של פוסט ריבועי (פורמט ריבועי שמתאים לפוסטים, תוספות לאימייל ולבלוג וכן לקבצי דפוס)
שימו לב לבקש מהמעצב לעבוד באיכות לדפוס (300 dpi בקובץ pdf) ולשמור גם באיכות לאינטרנט (72 dpi בפורמט jpg) כי כשתעבדו על התבניות האלה תוכלו ליצר חומרים לדפוס ולאינטרנט כאחד. גם אחיד וגם חוסך עבודה.

אם אין לכם אפשרות לפנות למעצב, הכינו תבניות כאלה בעצמכם בעזרת תוכנה חינמית כזאת או אחרת כמו למשל: picmonkey או canva.

מה צריך להכיל כל פורמט?
1. לוגו
2. פרטי יצירת קשר (במידה וזה פרסום עם מטרה להוביל לקופה ולא באנר תדמיתי לפייסבוק למשל)
3. רקע עם רוח המותג- פה נכנסים צבעי המותג שדגמתם- לשים לב שאנחנו מכינים משהו שנשאר בו מקום להוספת כותרת מתחלפת + משפט או שניים מתחלפים.
4. 2 פונטים לבחירה- לא יותר ורק חינמי או ברשיון.

איך ניצור מאותם אלמנטים מספר פרסומים?
תוכלו להעזר בדוגמאות המצורפת איך בכל פעם אני מדגישה אלמנט אחר מתוך הבאנר ויוצאת ממנו לנושא שיווקי אחר שקשור לעסק. את האלמנטים תוכלו ליצר בעצמכן / לרכוש במאגר אייקונים ותמונות במחירים סימליים.

בבאנר שבדוגמא, ניתן לראות העמקה של האלמנטים הגרפיים + הצבעוניות מהלוגו:

כך תעצבו לבד חומרים גרפיים לעסק | שימוש בצבעים ואלמנטים גרפיים \ מיכל נמצוב

וכך זה היה נראה אם הילה היתה מבקשת ממני תבנית לעיצוב לבד:

דוגמא לתבנית לעיצוב עצמי של באנר לעסק | מיכל נמצוב

וכאן ניתן לראות דוגמאות איך אפשר לשחק עם האלמנטים הגרפיים כך שבכל פעם יהיה דגש על זוית אחרת בעסק.

דוגמא לתבנית לעיצוב עצמי של באנר לעסק | מיכל נמצוב

את אותו העקרון ניתן לעשות גם עם פוסט ריבועי. היתרון עם פוסט ריבועי ששמור גם באיכות לדפוס הוא שניתן אחר כך למשל להשתמש בעיצוב למדבקה על פולדר או על קופסא ועל מגוון מוצרי דפוס שונים. גם מוזיל עלויות וגם חוסך לנו המון זמן.

דוגמאות נוספות תוכלו למצוא בפוסט חדשנות יש מאין.

2 לינקים חשובים:
1. מומלץ להקטין משקל של כל תמונה או עיצוב שאנחנו מעלים לאינטרנט על מנת לא להאט את הטעינה של הפורמט. אחרת לקוחות מתיאשים ועוברים הלאה. תוכלו לעשות את זה באתר של Tinypng
2. מאגרים של תמונות חינמיות מקסימות תוכלו למצוא כאן

אני כאן בשבילכם!
לכבוד ההדרכה, אני מזמינה אתכם לנצל את בוסט המוטיבציה ולהעזר בי ביצירת שתי התבניות. לרשותכם הטבה שתקפה למזמינים עד ה-17.3.2017 בלבד.

הטבה לעיצוב תבניות מיכל נמצוב

מחכה לראות תוצאות! קדימה לשווק!
אשמח לשמוע מה מתוך הטיפים שירת אתכם הכי טוב

*** אם אתם רוצים להמשיך ולקבל ממני טיפים אני ממליצה להרשם לניוזלטר שלי (מבטיחה לא להפציץ ולא להעביר מידע) בלחיצה כאן

‏8 תגובות

  1. אילנה ישראלי ב- 10/03/2017 בשעה 06:57

    תודה, פוסט מושקע ומלמד

    • מיכל נמצוב ב- 27/06/2017 בשעה 10:24

      בשמחה אילנה. סקרנית לראות את התבניות שתכיני

  2. קרן בר ב- 18/03/2017 בשעה 06:46

    פוסט מצוין! ואיזו הטבה שווה!
    אני מכינה את כל הגרפיקות לפייסבוק ולבלוג בקנבה. ממליצה בחום לרכוש מנוי לקנבה לעסקים ואז יש מקום לשמור את הפונטים, הצבעים ואפילו להעלות פונטים בעברית (כי הרגיל קצת מאותגר מבחינת עברית).

    תודה 🙂

    • מיכל נמצוב ב- 27/06/2017 בשעה 10:25

      הי קרן,
      איזה יופי שאת עובדת על בסיס קבוע עם פוסטים מעוצבים. מוזמנת לשתף אותנו כאן בתגובות בפוסטים שיצאו בעקבות הפוסט הזה

  3. Lian ב- 18/03/2017 בשעה 21:02

    פוסט מעניין ומלמד, תודה!

    • מיכל נמצוב ב- 27/06/2017 בשעה 10:24

      שמחה לשמוע ומחכה לראות את העיצובים שלך

  4. נאוה שטיינמץ ב- 18/09/2017 בשעה 23:27

    ממש נעים לקרוא את מדהימה תודה
    אבל די צריך לשחרר לתת גם לבעלי מקצוע ולא הכל לבד

    • מיכל נמצוב ב- 19/09/2017 בשעה 08:34

      הי נאוה,
      כיף של פרגון, תודה.
      מסכימה איתך שכשיש לנו את היכולת (כלכלית ורגשית) הכי נכון לתת לכל אחד לעשות את המקצוע שלו. אבל, לפעמים לוקח קצת זמן ובמקום להתקע ולא לעשות כלום עד שזה לא מושלם חשוב לעבוד עם מה שיש על מנת להתקדם ולייצר עשיה.
      זאת מטרת הפוסט הזה. כמובן שברגע שאפשר מומל להוציא החוצה גם מהמקום בו כל אחד עושה את מה שהוא הכי טוב בו וגם כדי לתת לבעל העסק להתמקד בעבודה שלו עד כמה שאפשר.

השאר תגובה





חזרה למעלה