blogBaner
שתפו... Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
blogBanerSmall

מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם- רשימת המלכודות

מעצבים גרפיים ומאיירים מקצועיים קוצרים יותר פירות. יותר מקצועיות= יותר לקוחות ויותר הכנסות

איזה כיף, יצר איתנו קשר לקוח חדש! זה כנראה כי הגיע אלינו באחת הדרכים הבאות:

  1. המלצה
  2. חיפוש בגוגל
  3. מקבוצת נטוורקינג (שזה בעצם המלצה)
  4. הוא ראה משהו שאהב וחיפש מי עיצב את זה

בכל אחת מהדרכים האלה נוצר לו רושם ראשוני עלינו ומשהו גרם לו להחליט ליצור קשר. הרושם הראשוני הזה הוא קריטי!
לפעמים אנחנו בכלל לא יודעים שמישהו נחשף אלינו, כי הוא לא הגיע לשלב של יצירת קשר. אגב, ביצירת קשר הכוונה לטלפון / אימייל / הודעה בפייסבוק וכו'.
לכן, חשוב להיות במיטבנו בכל אותם המקומות בהם יכולים להתקל בנו:

באתר האינטרנט / עמוד הנחיתה
בפייסבוק
על גבי כרטיס הביקור
בבלוג
ועוד.

מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם_טיפ של מיכל נמצוב

מתי הלקוח ייצור איתנו קשר?
כשהוא מרגיש שיש לנו מה להציע לו- שיש לו תמורה טובה לצרכים והרצונות שלו. את זה, הוא ירגיש אם נצליח לספק לו מספיק מידע:
מי אנחנו, למה דווקא אנחנו, מה אנחנו מציעים וכמה זה עולה לו.
דבר נוסף לא פחות חשוב, הלקוח שלנו רוצה מומחה. הבידול שלנו, זה שאותו אנחנו משווקים החוצה ומספר מה מיוחד בנו שאין אצל מעצבים אחרים, הוא זה שיגרום ללקוח להחליט שהוא מעוניין / לא מעוניין. הוא יגדיר במה אנחנו הכי טובים שבעבורו מומלץ במיוחד לפנות אלינו.

ממליצה בחום לחשוב לעומק על הנושא ואיך יהיה הכי נכון להעביר אותו החוצה (שימו לב: מלכודת ראשונה המקצועי, שירותי, אמין, בעל שנות נסיון- כל אלא הם לא בידול).

מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם_טיפ של מיכל נמצוב2

כשהלקוח יוצר קשר
הוא נותן לנו הזדמנות להעמיק- לשמוע עוד פרטים שיספרו לו למה הוא הגיע למקום הנכון.
מלכודת מספר 2: להתחיל לדבר מבלי להקשיב. תנו ללקוח להוביל אתכם למה שהוא מחפש.
לחלקינו יש נטייה להתחיל ישר לספר על עצמם. לדבר על עצמם. כך נוצר מצב של אני ואני ואני. ממליצה לעצור רגע, ולתת ללקוח קודם לספר על עצמו-
"אספר לך בשמחה הכל אך לפני זה אשמח לשמוע קצת עליך". הלקוח, יספר לכם מה הוא מחפש? למה פנה אליכם? איך הגיע אליכם? במה תוכלו לעזור לו? אם קשה לו תוכלו לעזור עם שאלות מנחות. אולי תגלו שהעבודה בכלל לא רלוונטית לכם ואז תחסכו את הזמן לשניכם.
כתבו הכל! תהיו איתו במלוא תשומת הלב, אם אין לכם את האפשרות באותו הרגע עדיף להגיד שתחזרו אליו כשתתפנו.
אחרי שהקשבנו ושמענו מה הלקוח מחפש נוכל להציג את עצמנו בצורה שתענה על שאלותיו ותראה לו שאתם האדם הנכון לענות על צרכיו.

מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם_טיפ של מיכל נמצוב3

התקדמנו שלב ואפשר לשלוח הצעת מחיר
מלכודת 3: הצעת מחיר היא לא רק תמחור.
בהצעת המחיר מומלץ לספר גם על תהליך העבודה המשותפת, לעשות תיאום ציפיות- מה מקבלים ומה לא מקבלים, לוחות זמנים, זה המקום להעלות את כל המקרים בהם משהו יכול להשתבש ואיך מתמודדים. אני חושבת שכשאנחנו כאנשי מקצוע שמים הכל על השולחן מראש האמינות שלנו עולה וזה מונע אי נעימויות בהמשך.
אפשר גם לתת בכמה משפטים הסבר על האג'נדה שלכם ומי אתם. בנוסף, ממליצה לחתום על הסכם התקשרות בו כל התנאים.
שימו לב: אם אתם עוסקים פטורים ועובדים מול מוסדות או מקומות שזקוקים לחשבונית לפני תשלום, ודאו וכתבו בצורה ברורה שאתם עוסקים פטורים ועובדים על פי חוק רק עם קבלה לאחר תשלום. (ניתן להוציא דרישת תשלום לפני).
שימו לב להוציא הצעת מחיר שכתובה בצורה רהוטה, מסודרת, בהירה וכתובה היטב. ללא שגיאות ועם המון תשומת לב לפרטים הקטנים- זה מעיד עליכם כבעלי עסק וכאנשי מקצוע.
תראו שהרבה פעמים כשההצעה כתובה טוב, נראית מקצועית ומכילה את כל המידע לא רק הסכום משחק תפקיד.

מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם_טיפ של מיכל נמצוב4

קיבלתם את הפרוייקט! ברכותי! עכשיו חובת ההוכחה עליכם
כשפרוייקט נכנס לאחר שנבחרתם, אל תתנו לעובדה שהפרוייקט כבר שלכם להניע את העשייה שלכם. עדיין, חובת ההוכחה עליכם.
הלקוח מצפה לקבל שירות טוב, לקבל מענה לדרישות שלו עליהן סיכמתם מראש ועשיתם תאום ציפיות, עמידה בלוחות זמנים וכן יחסי עבודה נעימים.
המלכודת ה-4 והגדולה מכולן היא ההנחה שלקוח לא יקום ויעזוב באמצע. שהלקוח שבוי.
אם קיבלתם פרוייקט זה כי הלקוח סומך עליכם ונותן בכם אמון. אל תאכזבו. ספקו את הסחורה, גם בתוצר הסופי וגם בדרך והשירות. אל תבטיחו הבטחות שאתם יודעים מראש שלא תוכלו לקיים. מותר להגיד שזאת לא ההתמחות שלכם.

כל זה מוביל למלכודת ה-5:

מלקוח פוטנציאלי ללקוח משלם_טיפ של מיכל נמצוב5

השירות לא מסתיים כשהפרוייקט מסתיים
אחת הטעויות שלנו היא לסיים פרוייקט וזהו. לא להשאר בקשר עם הלקוח.
ממליצה לוודא לאחר כמה זמן מה שלומו? איך הוא העזר בעיצובים / האיורים? אולי תגלו שבדיוק הוא צריך עוד משהו.
תהיו אדיבים, צ'פרו לפעמים.
זה יחזור אליכם בצורת המלצה- כזאת שתביא את הלקוח הבא.
תהיו מקצועיים בשליחת הקבצים, בהגשת התוצרים, בצורת הדיבור.

זכרו שלהלך הרוח של הסטודיו יש חשיבות לא פחות מלעיצובים והאיורים עצמם. השם שלכם חתום על הכל, כבדו קודם כל את עצמכם.

מוזמנים להעמיק בפרטים וללמוד איך ליישם אותם בקורס המסע אל הסטודיו שנפתח ממש בקרוב ב-23.5.2017 ומיועד למעצבים גרפיים ומאיירים בתחילת דרכם העצמאית או בדרך לשם. וכן, גם למי שחוזר למקצוע לאחר הפסקה מהתחום. בקורס נלמד את כל אותם העקרונות שיהפכו אותנו למקצועיים יותר, מרוויחים יותר ועם קהל לקוחות גדול יותר. כל הפרטים כאן או אצלי בטלפון: 050-7789650 מיכל

שאלות? מוזמנים לכתוב כאן בתגובות

השאר תגובה





חזרה למעלה