blogBaner
שתפו... Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn
blogBanerSmall

הצבע עלה קומה

כבר תקופה שאני חוקרת את נושא העיצוב הגרפי הסביבתי.
מסתכלת על השראות, בודקת טכנית את העולם הזה ובעיקר שמחה לחזק לעצמי את התפיסה שמיתוג הוא לא רק לוגו, ובעצם הלוגו הוא רק נקודת הפתיחה. המיתוג יכול להגיע עד התקרה כולל.

לאחר שלקחתי חלק בשנים האחרונות בפרוייקטים בהם העיצוב הגרפי הוא מרחבי וסביבתי, עוטף קירות מכף רגל ועד ראש ונותן את האפשרות ליצור אווירה חוויה ונשמה למקום, החלטתי שחשוב לי דרך הסטודיו להביא את זה איתי יותר עבור הלקוחות שלי. מה שיכול לצאת מפרוייקטים כאלה זה וואו בקנה מידה לא יאומן.
נסו לדמיין את עצמכם נכנסים למקום (זה יכול להיות קליניקה, בית תרבות, בית ספר, קניון, חנות, משרדים, חלל עבודה משותף, חדר אוכל, מלון, קיבוץ, מוזיאונים ותערוכות חווייתים ועוד ועוד), וישר מרגישים שנכנסתם לעולם אחר. אתם מסתובבים במקום ומבט על כל הסובב אתכם מעביר לכם לאן הגעתם. מספר לכם סיפור שלם על האופי שלו, הערכים המיצגים אותו, הנפש והמסרים שלו. האווירה והחוויה עוטפת אתכם ונותנת לכם הרגשה של השראה ורצון לקחת חלק בכיף ולהשאר. אתם נשאבים פנימה. ואז, מבלי לשמוע הרבה מילים אתם פשוט מבינים את הסיפור של המקום.

עכשיו דמיינו אתכם מהצד השני: הלקוח מגיע אל בית העסק שלכם ועובר את החוויה שכתבתי כאן למעלה. מיד מבין את מהות העסק, את מי שאתם ואת הבידול שלכם. מקבל את כל סיפור הרקע במבט אחד ומיד מבין שהוא נמצא במקום הנכון.

במסגרת המחקר שלי אספתי (ואני עוד אוספת) עוד ועוד השראות. החלטתי לשתף אתכם בכמה דוגמאות שמצאתי ברשת למקומות בהם יש עיצוב גרפי ואיור סביבתי. אפשר להשאב לזה, אין גבול ליצירתיות.

עיצוב חכם ויצירתי שמדגיש את המוצר

עיצוב של חברת RED Design Group עבור חנות ממתקים במלבורן, אוסטרליה.

 

הקונספט מאחורי העיצוב היה הבלטה של המוצר עצמו על ידי שימוש בצבעוניות של שחור ולבן.
הממתקים עצמם מלאי צבעוניות וכך נוצרת אווירה כיפית וייחודית אך לא על חשבון המוצר שלשמו נכנסים לחנות.
האיור בטכניקת סקטצ' שנראית זריזה ומזכירה קו ילדותי, מלווה את כל שטח החנות. היא מכניסה את הקונה לעולם אחר ובעיקר עוזרת לו להתרכז במוצר ולא בעולם שנמצא מחוץ לדלת. אם הקונוטציה הראשונית של כולנו על ממתקים היא צבעוניות עזה ומגוונת, היחודיות שנוצרת בעקבות השימוש בשחור לבן בלבד מאפשרת לחנות אפקט כפול: גם הבלטת המוצרים וגם יחודיות ובידול שגורמים לנו לזכור את החנות.

אפשר גם מבחוץ

סיפריית Ptyx בבריסל, בלגיה

מי שמכיר אותי כבר יודע שאני מאמינה גדולה באריזות. אני חושבת שאריזה שמעוצבת נכון עוזרת לקהל להבין למה לצפות בפנים וגם מספרת לו כמה כדאי להכנס פנימה. זה בדיוק מה שקורה בעיצוב הגרפי על הקיר החיצוני של סיפריית Ptyx בבריסל. מיד מזהים את עולם הספר והעיצוב נותן הרגשה של מקום חוויתי ולא כזה שמתקשר לסטריאוטיפ של ספריות.

חוויה בקנה מידה אחר

תערוכת צבעי RGB של האמן האיטלקי carnovsky

RGB הוא מונח המיצג את צבעי המסך (אדום, ירוק, כחול). התערוכה פרוסה על פני חללים שלמים ומראה איזה אושר צורני וצבעוני אפשר ליצור בעזרת עבודה עם הצבעים הללו. כאן אפשר לראות דוגמא של איור חיות ויש שלל דוגמאות נוספות: גוף האדם, מבנים מכל העולם, נוף אורבני ועוד. דמיינו לעצמכם איך צבעוניות כזאת בנושא רלוונטי למקום יכולה לשדרג את כל החוויה. אפשר בצורה עמוסת פרטים (כמו בדוגמא) ואפשר גם בצורה נקייה ורגועה יותר. הכל תלוי במה שרוצים לשדר.

כשצבע הופך למרפא

בית החולים הממלכתי לילדים - מלבורן, אוסטרליה

זוהי פינה קטנה מתוך בניין רב קומות שלם, פרוייקט מיוחד ומרגש עבור בית החולים לילדים של מלבורן שבאוסטרליה.
בלחיצה על התמונה תוכלו להגיע לסרטון של תהליך העבודה שנעשה עבור בית החולים, לשמוע ולראות את כל מה שקורה מאחורי הקלעים- מרמת קבלת ההחלטות והסיבה שבחרו במיקומים ובסגנון האיור דרך טכניקת האיור (שמזכירה את מהלך העבודה שלי) ומספרי הצבעים.
הסרטון באנגלית עם מבטא אוסטרלי כבד אך גם מי שמתקשה עם האנגלית בהחלט יכול להתרשם מבלי להבין מילה במילה.

אחד הדברים שאותי תפסו הוא הסיבה שבגללה בחרו את המיקומים של האיורים: צוות המיתוג הבין שילדים נוטים ללכת לאיבוד במקומות גדולים כאלה ויכולת ההתמצאות שלהם לא תמיד זהה לזאת של המבוגרים. אחת ההחלטות שקיבלו היתה להקל על הילדים בזיכרון אינטואיטיבי של הקומה בה הם נמצאים וזאת בעזרת הנושא המאוייר. השמיים והחיות המצויים בהם נמצאים בקומה העליונה, תחתם ההרים, הצמחיה, המים, האדמה, ומה שמתחת לה מהווה את החניון. ממליצה בחום להכנס ולצפות בסרטון.

ואפשר גם בצבעי מים

עיצוב של חברת cool art design

איזה קיר עוצמתי ומלא אווירה!
דמיינו לעצמכם מה ניתן לעשות בשילוב של צבעי מים. בין אם בעוצמה כזאת ובין אם מתון יותר. מתקבל אפקט מאוד מרשים, בעיני זה מרגיש כאן בתמונה כמו גלריה. יוקרתי, אמנותי ומאוד יחודי.

את תחילת ההתנסות שלי בתחום אפשר לראות כאן ועל תהליך העבודה של אחד הפרוייקטים בלחיצה כאן.

לפרוייקטים של עיצוב גרפי ואיור סביבתי מוזמנים לפנות אלי ואשמח לבחון ביחד מה הקונספט המתאים.

השאר תגובה





חזרה למעלה