blogBaner
blogBanerSmall

ארץ ישראל היפה אצלי בספר סקיצות

אני אחרי לידה, בדיוק בשלב בו הקטנצ'יק נכנס למסגרת.
אלה ימים הפכפכים. יומיים בגן, שבועיים בבית. ובכל זאת מנסה לחזור לשגרת עבודה מסודרת כמו זאת שהיתה לי לפני כמה חודשים. חצי מנומנמת אחרי לילה לבן אני ניגשת להכין לי כוס קפה ואז מגיע הטלפון מיעלה צורף, מעצבת הפנים.

"בואי נפגש. אני חושבת שיש לי פרוייקט מעניין להציע לך". התעוררתי!

אנחנו נפגשות ויעלה משתפת אותי בפרוייקט עליו היא עובדת בקיבוץ עלומים שבדרום. ואז היא מספרת לי על חדר האוכל של הקיבוץ ועל תמונת מקור משנותיו הראשונות של הקיבוץ. תמונה בשחור לבן שצריך למצוא את הנגיטיב שלה. למצוא את הדרך ליצור ממנה תמונת קיר גדולה בגודל 4 מטר רוחב. ואת התמונה להשלים עם צבעי המים שלי.

אני מתרגשת לקראת הפרוייקט, האתגר מיוחד ויש בי את הרצון להתחיל כבר באיור. אחרי שהבירוקרטיה מאחורינו ויש אור ירוק לתחילת עבודה אנחנו ניגשות לבדוק את האופציות שלנו בבית הדפוס. מחפשות חומר עליו הכל יודפס- שיכבד את הקונספט של האיור עם התמונה, שיהיה פרקטי ויחזיק מעתה ועד עולם, שיהיה מרשים. בחרנו בלוח עץ בירץ' שמגלם בתוכו את המראה הטבעי, את החמימות, ואת היכולת לשמור על מראה איכותי ואמנותי למשך שנים.
עכשיו כשלקחנו בחשבון את המצע עליו תודפס העבודה אני יודעת למה לצפות מבחינת איך שהצבעים יספגו בלוח העץ.

יצאנו לדרך אל עבודת העיצוב.

יעלה ציידה אותי בתמונת הנגיטיב וציטוט מתוך שיר

חומרי הגלם. תמונת המקור צולמה על ידי סיריל יונג, חבר הקיבוץ

אני מתחילה לשרבט, לבדוק טכניקות וצבעים, להתנסות ולמצוא את קו האיור המתאים לפרוייקט.

שילובי טכניקות בסקטצ' זריז.

 

מדייקת את עובי הקו, רמת החוזק שלו ואת בחירת האובייקטים אותם אני רושמת

אחרי שאני שולחת את שתי הסקיצות הראשונות אנחנו מחליטים ללכת על סגנון של שילוב טכניקות: התמונה המצולמת בשחור לבן שהיא לב הארוע + רישום בעפרון של מבנים ישנים וחדשים + צבעי המים במקומות בהם הנוף והטבע עוטף הכל.

בשלב הזה תמיד יש מה שקוראים לו "פינג פונג" של תיקונים ביני לבין מזמין העבודה. אנחנו מדייקים את הפרטים האחרונים ומקבלים את התמונה הסופית.

ביקור נוסף בבית הדפוס, להדפסת נסיון. מחכים לנו שם שני לוחות הבירץ'- ענקיים בגודלם! וואו זאת חוויה מטורפת עבורי לראות את הלוחות האלה ולדעת שעוד מעט היצירה שלי הולכת להיות מודפסת עליהם בגודל כזה... אבל לפני כן חשוב להקפיד לעשות את הדפסת הנסיון כדי לראות איך כל סוג של קו, כתם, תמונה ואות נספגים בלוח הבירץ'. לוודא שאין הפתעות שלא צפינו בטרם ההדפסה הגדולה.

 

הדפסת נסיון. הלוחות הגדולים מחכים להדפסה הסופית

 

הדפסת הנסיון עברה בהצלחה ועכשיו כל שנשאר הוא לשלוח את הקובץ הסופי להדפסה. אחר כך ישנעו מהדפוס את הלוחות לקיבוץ ושם יתלו את הכל על קיר חדר האוכל.

התוצאה הסופית לפניכם

איור הקיר לחדר האוכל של קיבוץ עלומים. שילוב של איור, צילום של סיריל יונג וטקסטים

יש לכם אפשרות להנות מאוירה ייחודית שנוצרת במקום בו אתם מבלים את רוב שעות היום. מוזמנים לפנות אלי ונבחן ביחד מה אפשר להתאים בצורה ייחודית לכם, מקטן ועד גדול.

4 תגובות

  1. יונית ב- 20/11/2017 בשעה 16:06

    יש לי חולשה לאיורים, יש לי חולשה לכל מה שקשור בקיבוצים וכפרים, ויש לי חולשה לדברים יפים. בקיצור עשית לי חלושס. איזה כיף.

    • מיכל נמצוב ב- 21/11/2017 בשעה 08:40

      חלושס כזה אני אוהבת. תודה!

  2. אלה ב- 14/10/2018 בשעה 18:23

    היי מיכל
    איור הקיר יצא מקסים על קיר חדר האוכל בקיבוץ.
    רק דבר אחד.. אמנם הקרדיט לצלם סיריל יונג ניתן אבל רשות להשתמש בתמונה שלו ביקשתן?

    • מיכל נמצוב ב- 15/10/2018 בשעה 09:32

      אלה שלום,
      שמחה שאת נהנת מהאיור.
      את התמונה קיבלתי לאחר שנערך חיפוש מטעם הקיבוץ בארכיון התמונות וכל התהליך התנהל בשיתוף מי שמונה מטעמו בשיתוף מעצבת הפנים יעלה צורף.
      אחת ממטרות יצירת האיור שהוזמן על ידי הקיבוץ היתה לפאר ולהשאיר את הצילום כחלק אינטגראלי מנוף הקיבוץ לעוד שנים רבות.

השאר תגובה





חזרה למעלה